Raspberry Pi

piątek, 18 września 2015

Oko dla na maliny 1 - czyli kamera via USB

Dziś trochę zabawy z kamerą na USB
Lista kompatybilnych z maliną kamer USB można znaleźć tu.
Niestety moja wygrzebana z otchłani jakiejś szuflady  kamerka Labtec nie znajduje się na tej liście. Mimo wszystko spróbuję.


Poleceniem cat /proc/devices wyświetlamy listę aktywnych urządzeń ja po wpięciu mojej kamery znalazłem coś takiego video4linux. W poradach które gdzieś wyczytałem powinienem się spodziewać urządzenia video lub video0 ale nic takiego nie mam.

Pierwszy program jaki zamierzam przetestować to motion który udostępnia w prosty sposób obraz z kamery poprzez stronę www.
Instalacja:

  • sudo apt-get install motion

Konfiguracja:
  • sudo nano /etc/motion/motion.conf edycja parametrów programu, kamery i obrazu
  • sudo nano /etc/default/motion - zmieniamy wpis start_motion_daemon=no na start_motion_daemon=yes. 
  • sudo service motion start - uruchamiamy interfejs web.
  • http://[Ares IP RPi]:8081 - wywołanie obrazu w przeglądarce
Efekt:
Widok jaki udało mi się uzyskać po uruchomieniu motion :-(
Po kilku próbach ustawień konfiguracji motion na RPi i na moim lapku doszedłem do wniosku, że ta kamerka nie jest widziana przez linuxy. Urządzenie vide4linux, które widzę w malinie to prawdopodobnie moduł do podłączenia oryginalnej kamery RPi.
Na dziś zawieszam działalność w tym temacie. Poszukam innej kamery i do niego wrócę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz