Raspberry Pi

niedziela, 4 października 2015

Przystawka oscyloskopowa

W celu zwiększenia zakresu pomiarowego mojego prostego oscyloskopu i zabezpieczenia karty dźwiękowej lapka przed uszkodzeniem, postanowiłem poszperać w sieci w poszukiwaniu jakiegoś fajnego rozwiązania. Początkowo chciałem zrobić jakiś prosty dzielnik napięcia ale na  tej stronie, znalazłem fajne i proste rozwiązanie problemu.





Schemat oscyloskopu
Schemat ideowy przystawki oscyloskopowej



Schemat układu TL082
Układ TL082
Łopatologiczny schemat oscyloskopu
Podłączenie elementów
A to moja implementacja przystawki zrezygnowałem z zasilania przez port RS bo zwyczajnie mój lapek go nie posiada i do tego celu wykorzystam zewnętrzny zasilacz 12V.


brakuje jeszcze gniazda zasilacza 

Wewnętrzna pajęczynka

prosta obudowa kupiona w Castoramie za 4 zł nadała siermiężnemu wnętrzu profesjonalny wygląd

widok wyjścia do karty dźwiękowej
Całość projektu zamyka się kwotą ok 30 zł.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz